خطای 0x80070426 یکی از چندین خطای ویندوز است که کاربران کامپیوترها، لپ تاپ ها و نوت بوک ها با آن برخورد می کنند. این خطا ناگهان روی صفحه نمایش با پیام زیر ظاهر می شود:

An error occurred in program initialization. If this problem continues, contact your System Administrator. Error Code: 0x80070426

این ارور اساسا یک خطای مقداردهی اولیه و مربوط به امنیت ویندوز است. بیشترین احتمال و زمان ممکن برای مواجهه با این ارور پس از ارتقاء از هر نسخه سیستم عامل ویندوز به ویندوز 10 است. در حالی که هر یک از نسخه های قبلی ویندوز دارای Windows Security Essentials به عنوان ویژگی امنیتی بودند، ویندوز 10 همراه با Windows Defender منتشر شده است که بعد از ارتقا باید با Security Essentials جایگزین شود.

با این حال، در طول ارتقاء می تواند چیزی رخ دهد که منجر به جایگزینی ناقص فایل های ضروری ویندوز می شود. این بدین معنی است که رایانه شما Windows Security Essentials و Windows Defender را دارد. هیچ کدام از آنها نمی توانند به درستی راه اندازی شوند و هیچ نوع دفاعی در برابر حمله ویروس ها و تروجان ها ارائه نمی شود.

این ارور ممکن است که به دلایل زیر نیز رخ دهد:

  • درست عمل نکردن برنامه Mail ویندوز
  • ویروسی شدن سیستم
  • کرش کردن و به هم ریختن تنظیمات ویندوز

در ادامه روش هایی را بیان می کنیم که می توانند به حل مشکل کمک کنند.

1. ریست کردن Windows Store

- دکمه های Windows + R را بفشارید و در کادر پنجره باز شده عبارت cmd را تایپ کرده و Enter را بزنید

- در پنجره باز شده عبارت wsreset.exe را تایپ کرده و Enter را بزنید

ریست کردن windows store در cmd

- در صورتی که ویندوز به طور اتوماتیک ریاستارت نشد، آن را دستی ریاستارت کنید

 

2. پاک کردن Microsoft Essentials

- بر روی تسک بار راست کلیک کردن و Task Manager را انتخاب کنید

- به سربرگ Services بروید و از لیست WinDefend را بیابید

- بر روی آن راست کلیک کرده و Stop را بزنید

پاک کردن microsoft essentials

- حال دکمه های Windows + R را بفشارید و در آن عبارت appwiz.cpl را تایپ کرده و Enter را بزنید

- سپس در لیست برنامه ها، Microsoft Essentials را یافته، بر روی آن کلیک کنید و از سربرگ Uninstall را انتخاب کنید

- پس از طی مراحل حذف، سیستم خود را ریاستارت کنید

- پس از راه اندازی مجدد سیستم، دوباره به سربرگ Services پنجره Task Manager بروید و مطمئن شوید که سرویس WinDefend در حال اجراست

- در صورتی که اجرا نمی شد، بر روی آن راست کلیک کرده و Start را بزنید

منبع : https://appuals.com/essentials-error-0x80070426-windows-10 | http://www.errorlive.com/error-code-0x80070426

مطالب مرتبط

نظر شما

لطفا نام و نظر خود را در فرم زیر وارد کرده تا در صورت تایید برای کاربران نمایش داده شود.




متن تصویر:

نظرات کاربران

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است