بارگیری و بارگذاری برنامه ها از مهمترین ویژگی های تلفن های هوشمند است و یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و گسترش استفاده از این دستگاه ها در جهان محسوب می شود. اما گاهی اوقات این کار با مشکلاتی مواجه می شود که نیاز به توجه از سوی کاربر گوشی دارند. کاربران اندروید بسیاری هنگام دانلود یا به روز رسانی برنامه های خود از طریق Google Play Store با خطای 920 مواجه شده اند که باعث می شود کاربران در بارگیری برنامه های جدید یا آپدیت برنامه های موجود در تلفن هوشمند خود ناتوان شوند. این ارور معمولا با یکی از پیام های زیر نمایش داده می شود:

"Application" can't be downloaded. Try again, and if the problem continues, get help troubleshooting. (Error code: 920)

 

Update for "Application" could not be downloaded duo to an error. (920)

موارد لیست شده زیر، از اصلی ترین دلایل رخ دادن این خطا هستند:

  • مشکل در حساب کاربری گوگل
  • مشکل در داده ها و کش گوگل پلی استور
  • مشکل در اتصال اینترنت
  • مشکلات مربوط به سرورهای گوگل

در ادامه روش هایی را برای حل این خطا توضیح داده ایم که برای بسیاری از کاربران اندرویدی که با این خطا مواجه شده اند کارساز بوده است.


ریاستارت کردن گوشی

اغلب اوقات، بسیاری از خطاهای اندروید با یک راه اندازی مجدد ساده حل می شوند. بنابراین، قبل از هر اقدام دیگری تلفن خود را راه اندازی مجدد کنید و ببینید آیا این عمل به حل مشکل کمک می کند یا خیر. برای این کار کافیست تا دکمه پاور (Power) گوشی خود را چند ثانیه نگه دارید و در کادر باز شده، Restart و یا Reboot را انتخاب کنید. در صورتی که مشکل پابرجا بود، راه حل های زیر را دنبال کنید.



بررسی اتصال اینترنت

بسیاری از مواقع، مشکل در اتصال اینترنت مخصوصا Wi-Fi باعث به وجود آمدن خطاهای بسیاری از جمله این خطا می شود. اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما به درستی کار می کند و سرعت خوبی دارد؛ زیرا کاربران بسیاری متوجه شده اند که این خطا به دلیل کند بودن اتصال اینترنت ایجاد شده است. همچنین می توانید اتصال اینترنت خود را از Wi-Fi به داده های موبایل (دیتا) و یا برعکس تغییر دهید. همچنین سعی کنید تا یکبار اتصال خود را قطع و مجدداً اتصال را برقرار کنید (Wi-Fi یا دیتا خود را خاموش/روشن کنید) که برای بسیاری از کاربران راهگشا بوده است.

در صورتیکه از اینترنت Wi-Fi استفاده می کنید، بهتر است مودم خود را مجدداً راه اندازی کنید. کافی است روتر را به مدت 5 دقیقه خاموش کرده و پس از آن مجددا روشن کنید.



پاک کردن داده و کش Google Play

- تنظیمات گوشی خود را باز کنید و Apps  یا Applications را انتخاب کنید

- از لیست Google Play Services و Google Play Store را بیابید

- بر روی هر کدام از آن ها بزنید و Clear Data و Clear Cache را انتخاب کنید (ممکن است نیاز باشد ابتدا وارد Storage شوید)

پاک کردن داده و کش Google Play

حال Google Play Store خود را باز کرده و اقدام به نصب دوباره نرم افزار یا بازی مورد نظر خود کنید.



حذف کردن آپدیت های Google Play

- تنظیمات گوشی خود را باز کنید و Apps یا Applications را انتخاب کنید

- از لیست Google Play Store را یافته و بر روی آن بزنید

- حال بر روی علامت سه نقطه در گوشه بالا سمت راست زده و Uninstall updates را انتخاب کنید

حذف آپدیت های گوگل پلی استور

- این کار را برای Google Play Service نیز تکرار کنید

- تلفن خود را ریاستارت کرده و پس از راه اندازی مجدد گوشی، عمل خود را دوباره تکرار کنید



حذف حساب کاربری گوگل

- در Settings تلفن خود، وارد Account یا Accounts & sync شوید

- حساب کاربری گوگل خود را انتخاب کنید

- بر روی علامت سه نقطه گوشه بالا سمت راست زده و در منوی باز شده، Remove Account را بزنید

حذف حساب کاربری گوگل

- تلفن خود را ریاستارت کنید

- پس از راه اندازی مجدد تلفن، دوباره در Settings، وارد Account یا Accounts & sync شوید

- Add account را زده و حساب کاربری گوگل خود را دوباره ایجاد کنید



صبر کنید!

همانطور که بالاتر عنوان شد، یکی از دلایل اصلی رخ دادن این خطا مربوط به وجود مشکل در سرورهای گوگل می باشد. در این صورت بهتر است مدتی منتظر بمانید یا عملیات دانلود و به روز رسانی خود را به روز دیگری موکول کنید تا این مشکلات از جانب گوگل برطرف شده و دوباره امکان دانلود و آپدیت برنامه ها مهیا شود.

برچسب ها : Google Play Store
لینک کوتاه:     www.errorpedia.ir/s/b395e
منبع : https://appuals.com/how-to-fix-google-play-store-error-code-920

مطالب مرتبط

نظر شما

لطفا نام و نظر خود را در فرم زیر وارد کرده تا در صورت تایید برای کاربران نمایش داده شود.




متن تصویر:

نظرات کاربران

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است