خطای 0x8007045d می تواند در نسخه های مختلف ویندوز ظاهر شود و معمولا هنگامی که ویندوز یا یک برنامه در خواندن فایل ها از هارد دیسک یا حافظه های جانبی با مشکل مواجه می شود، رخ می دهد. به طور معمول، این اتفاق هنگام بروزرسانی یا نصب یک برنامه یا ویندوز رخ می دهد؛ اما گاهی اوقات هنگام انتقال فایل های معیوب یا پشتیبان گیری از سیستم نیز ظاهر می شود. این خطا در هنگام نصب ویندوز با پیام زیر ظاهر می شود:

Windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available and restart the installation. Error code: 0x8007045D

همچنین هنگام انتقال فایل ها از/به حافظه های جانبی به صورت زیر نمایان می شود:

The request could not be performed because of an I/O device error (0x8007045D) Please rerun backup once the issue is resolved.

همانطور که پیش تر گفته شد، کد خطای 0x8007045d زمانی رخ می دهد که رایانه در طی پردازش دسترسی یا خواندن فایل های مورد نیاز خود مشکل داشته باشد. این اتفاق می تواند ناشی از رجیستری آسیب دیده، فایلهای خراب سیستم یا برنامه، بارگیری ناقص پرونده ها، ماژول های حافظه معیوب یا دستگاه ذخیره سازی آسیب دیده مانند هارد اکسترنال، درایو USB ،CD یا DVD باشد.

در ادامه روش هایی برای حل این مشکل رایج را ارائه کرده ایم که پیشنهاد می کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن، آن ها را به ترتیب اجرا کنید.


ریاستارت کردن ویندوز

یکی از متداول ترین روش های برطرف سازی مشکلات کامپیوتری، بنابر گفته بسیاری از کاربران و کارشناسان فنی، راه اندازی مجدد سیستم است. افراد بسیاری این موضوع را تجربه کرده اند که با یک راه اندازی مجدد ساده می توانند حتی تا 80 درصد مشکلات را برطرف کنند؛ خواه آن مشکل مربوط به شبکه سازی باشد، خواه عملکرد کند یا برنامه های معیوب. و این موضوع فقط مربوط به ویندوز نیست؛ بلکه برای طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله تلفن های هوشمند و روترها و حتی نرم افزارها کار می کند. بنابراین در اولین گام، سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید. مخصوصا اگر مدتی زیادی از آخرین ریاستارت سیستمتان می گذرد.



به روز رسانی ویندوز

قدیمی بودن سیستم عامل یا نرم افزارهای نصب شده ممکن است منجر به نمایش این خطا شوند. بنابراین، شما باید به روز رسانی آن ها را مد نظر خود قرار دهید:

در صورتی که از ویندوز 10 استفاده می کنید:

- در کادر جستجوی ویندوز، عبارت update را تایپ کرده و در لیست بر روی Check for updates کلیک کنید

- سپس در پنجره باز شده دکمه ی Check for updates را بزنید و منتظر بمانید

به روز رسانی ویندوز 10

در صورتی که از نسخه های قدیمی تر ویندوز استفاده می کنید:

- در کادر جستجوی ویندوز عبارت update را تایپ کرده و در لیست Windows Update را انتخاب کنید

- سپس در پنجره باز شده دکمه ی Check for updates را بزنید و منتظر بمانید



بررسی وسایل جانبی و سخت افزار سیستم

تمام سخت افزارهای متصل شده به رایانه خود را به جز صفحه کلید و ماوس جدا کنید. همچنین تمام CDها، USBها و DVDها را از سیستم خود حذف کنید و در صورتی که سخت افزار جدیدی به سیستم خود افزوده اید، آن را جدا کنید. به علاوه کابل های اتصالی هارد دیسک خود با مادربرد و پاور را بررسی کنید.  پس از انجام این کار سیستم خود را ریاستارت کنید. در صورتی که سیستم شما بدون مشکل راه اندازی شد، نشان دهنده وجود مشکل در یکی از وسایل جانبی و جدید متصل شده و یا پورت ارتباطی سیستم شما با آن وسیله جانبی یا هارد دیسک است.



به روز رسانی درایورها

درایورهای قدیمی یا خراب می توانند باعث ایجاد مشکلات بسیاری در سیستم مخصوصا لپتاپ ها شوند. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام درایورهای نصب شده بر روی کامپیوتر شما به روز هستند. برای به روز رسانی این مراحل را دنبال کنید:

- ابتدا اینترنت خود را متصل کنید

- در کادر جستجوی ویندوز، Device Manager را تایپ کرده و Enter را بزنید

- در پنجره باز شده لیست تمام درایورهای نصب شده را مشاهده می کنید

- برای به روز رسانی هر کدام، بر روی آن راست کلیک کرده و Update Driver را بزنید

به روز رسانی درایورها

- حال در پنجره باز شده گزینه ی Search automatically for updated driver software را بزنید

- در صورتی که درایور جدیدی یا به روز رسانی یافت شود، برای شما نمایش داده می شود که باید آن ها را نصب کنید

پس از به روز رسانی تمامی درایورهای مورد نیاز، سیستم خود را ریاستارت کنید.



اجرای دستور Cleanmgr

با اجرای این دستور، ابزار پاکسازی دیسک ویندوز اجرا می شود که می تواند فایل های بلااستفاده و اضافی را یافته و پاک کند. برای این کار:

- دکمه های Windows + s را بفشارید، در کادر جستجوی ویندوز عبارت cmd را تایپ کنید، در لیست بر روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید

- در پنجره باز شده عبارت cleanmgr را تایپ کرده و Enter را بزنید

- پس از این کار، پنجره ای باز می شود که باید در آن درایو مورد نظر خود را برای پاکسازی انتخاب کنید. پس از انتخاب درایو خود، روی Ok کلیک کنید

استفاده از clean up

- پس از اتمام جستجو، پنجره باز می شود که اطلاعات فایل های یافت شده را نشان می دهد

- از قسمت Files to delete، تیک تمام گزینه ها را بزنید و سپس بر روی Clean up system files کلیک کنید

- این کار را برای تمامی درایوهای سیستم خود انجام دهید



استفاده از ابزار Check Disk

- دکمه های Windows + s را بفشارید، cmd را در پنجره باز شده تایپ کرده، بر روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید

- حال در پنجره باز شده عبارت chkdsk /r را تایپ کرده و Enter را بزنید

- ممکن است اجرای این دستور نیاز به ریاستارت کردن ویندوز داشته باشد. در صورت مواجه شدن با پیامی مانند عکس زیر، سیستم خود را ریاستارت کنید

اجرای دستور check disk در ویندوز

حال فرآیند بررسی هارد دیسک شروع شده و در صورت یافتن هر نوع مشکلی در هارد دیسک، آن را برای شما لیست و در صورت امکان تعمیر می کند. پس از اتمام فرآیند، سیستم خود را ریاستارت کرده و حل شدن یا نشدن مشکل را بررسی کنید.



اسکن کردن رجیستری با CCleaner

پیام خطای userdata.dll می تواند ناشی از نامعتبر بودن داده های رجیستری های مربوط به کاربر باشد. بنابراین اسکن رجیستری با یک ابزار معتبر ممکن است این ارور را برطرف کند. نسخه رایگان CCleaner جزء مهمترین پاک کننده های رجیستری است که می توانید از این لینک دانلود کنید. پس از دانلود و نصب برنامه، آن را باز کرده و به صورت زیر عمل کنید:

- از پنل چپ Registry را بزنید

- تیک تمامی گزینه های موجود را زده و دکمه Scan for Issues را بزنید

- پس از اتمام اسکن، دکمه Fix selected Issues را بزنید

- حال پنجره ای باز می شود که پرسیده است آیا می خواهید از رجیستری خود نسخه پشتیبان بگیرید یا نه؟ بنابر ترجیح خود یکی از دکمه های Yes یا No را بزنید

- در نهایت دکمه Fix All Selected Issues را بزنید تا مشکلات موجود در رجیستری تعمیر شوند



غیرفعال کردن آنتی ویروس

همانطور که پیش تر نیز بیان شد، این خطا در بسیاری از مواقع توسط آنتی ویروس و فایروال نصب شده در سیستم ایجاد می شود. برای اطمینان از این مورد، کافیست آنتی ویروس خود را غیرفعال کرده و دوباره برنامه خود را اجرا کنید. بدین منظور، روی نماد آنتی ویروس خود در نوار ابزار (گوشه پایین سمت راست) راست کلیک کرده و گزینه Close یا Quit و یا گزینه ای مربوط به غیرفعال کردن موقت آنتی ویروس نظیر Disable را انتخاب کنید. در صورت نبود چنین گزینه هایی، آنتی ویروس را باز کرده و از داخل پنجره آن اقدام به این کار کنید. پس از آن، برنامه هایی را که قبلا با خطا مواجه می شدند را باز کنید. اگر خطا از بین رفته بود، نشان دهنده وجود مشکل در آنتی ویروس نصب شده است که توصیه می کنیم آن را حذف کرده و از نسخه دیگری استفاده کنید.



انجام Clean Boot

انجام یک بوت تمیز می تواند در شناسایی علت خطا مفید باشد. این مشکل می تواند ناشی از برنامه های شخص ثالث یا فرآیندهای راه اندازی ویندوز باشد. غیرفعال کردن تمام این فرآیندها و سپس فعال کردن مجدد یکی یکی آنها می تواند منبع خطا را مشخص کند. این مراحل را دنبال کنید:

- در کادر جستجوی ویندوز عبارت msconfig را تایپ کرده و از لیست System Configuration را باز کنید

- در پنجره باز شده به سربرگ Services بروید

- تیک Hide all Microsoft services را بزنید و دکمه ی Disable all را کلیک کنید

پنجره System Configuration و سربرگ Services

- دکمه های Ctrl + Shift + Esc را همزمان بفشارید و در پنجره Task Manager به سربرگ Startup بروید

- حال بر روی تمامی موارد موجود در لیست یکی یکی کلیک کرده و Disable را بزنید

سربرگ Startup پنجره Task Manager

- Task Manager را بسته و بر روی Ok در پنجره System Configuration کلیک کنید

- در نهایت سیستم خود را ریاستارت کنید

در صورتی که خطا ظاهر نشد، نشان دهنده ی وجود مشکل در یکی از برنامه های نصب شده در ویندوز است. برای شناسایی برنامه، می توانید در سربرگ Services پنجره System Configuration یکی یکی سرویس ها و برنامه ها را فعال (Enable) کنید. ظاهر شدن دوباره خطا بعد از فعال سازی دوباره یکی از سرویس ها، نشان دهنده وجود مشکل در آن برنامه است. در صورت مشخص شدن برنامه مشکل دار، آن را از سیستم خود حذف کنید.



برچسب ها : نصب ویندوز I/O
لینک کوتاه:     www.errorpedia.ir/s/7742f
منبع : https://www.lifewire.com/how-to-fix-error-0x8007045d-4691860

مطالب مرتبط

نظر شما

لطفا نام و نظر خود را در فرم زیر وارد کرده تا در صورت تایید برای کاربران نمایش داده شود.




متن تصویر:

نظرات کاربران

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است