کاربران بسیاری گزارش داده اند که هنگام نصب برنامه روی ویندوز با پیام خطای 1310 مواجه می شوند که معمولا در مراحل اولیه نصب رخ می دهد. این خطا بیشتر هنگام نصب برنامه های مستقل شرکت مایکروسافت نظیر مجموعه Office، برنامه های شرکت Adobe نظیر Illustrator و Photoshop و کمپانی AutoDesk نظیر Inventor و AutoCAD رخ می دهد؛ اما سایر محصولات نرم افزاری کمتر شناخته شده نیز با چنین ارور مواجه شده اند. خطای Error 1310. Error writing to file که در ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10 رخ می دهد معمولا همراه با پیغام "خطای 1310. خطا هنگام نوشتن درون فایل" به صورت زیر نمایش داده می شود:

Error 1310. Error writing to file: C:\PATH. Verify you have access to that directory.

تا کنون چندید دلیل برای رخ دادن این خطا شناسایی شده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باقی ماندن فایل های از ورژن های قدیمی تر برنامه مورد نظر در سیستم
  • نداشتن مجوزهای مورد نیاز برای نصب برنامه در پوشه مورد نظر
  • وجود مشکل در Windows Installer

در ادامه مطلب، روش های رفع ارور Error 1310 در ویندوز را توضیح داده ایم.


اطمینان از نصب نبودن ورژن های دیگری از برنامه مورد نظر

در صورت نصب بودن برنامه های زیادی در سیستم، مخصوصا برنامه های شرکت مایکروسافت، این مشکل گاهی اوقات رخ می دهد زیرا بر روی رایانه ای که می خواهید نرم افزار را روی آن نصب کنید قبلا نسخه دیگری از برنامه یا همان نسخه از نرم افزار نصب شده است. قبل از رفع هرگونه مشکل دیگر، مهم است که اطمینان حاصل کنید که نرم افزار مورد نظر در حال حاضر در سیستم شما نصب نیست. همچنین در صورتی که برنامه مورد نظر را قبلا در سیستم خود داشتید و سپس آن را پاک کرده اید، ممکن است که فایل های باقیمانده از نصب قدیمی برنامه همچنان در سیستم شما باقی مانده باشند که این امر باعث می شود تا نصب کننده نتواند پرونده را در پوشه مورد نظر کپی کند.

چندین کاربر گزارش داده اند که با حذف پوشه ها فایل های باقی مانده از نصب های قبلی برنامه در پوشه Programs and Files درایو نصب ویندوز (معمولا درایو C) و Document یا My Document، موفق به حل مسئله شده اند. این مورد توسط بسیاری از کاربران که با Microsoft Office مشکل داشتند، موفقیت آمیز بوده است. همچنین کاربرانی که سعی در نصب فتوشاپ CC را داشتند، در حالی که فتوشاپ CS4 یا CS5 را روی سیستم خود نصب داشتند، با خطای 1310 روبرو شده اند.

به منظور حذف نسخه های قدیمی و دیگر برنامه از سیستم خود و مشاهده برنامه های نصب شده، به صورت زیر عمل کنید:

- کلید های Windows + R را به صورت همزمان فشار دهید

- در پنجره Run عبارت appwiz.cpl را تایپ کرده و Ok را بزنید

appwiz.cpl در run

- حال لیست برنامه های نصب شده در پنجره باز شده نمایش داده می شود که می توانید بر روی برنامه مورد نظر خود راست کلیک کرده و Uninstall را بزنید.

 

ثبت مجدد Windows Installer

اکثر برنامه هایی که سعی در نصب آن بر روی ویندوز خود دارید، از ابزار Windows Installer (که از Msiexec.exe استفاده می کند) برای نصب بسته های MSI و MSP استفاده می کنند. در صورتی که این ابزار دچار مشکل شده باشد، ارور 1310 در بسیاری در مواقع رخ می دهد که ثبت مجدد آن ممکن است به حل مشکل کمک کند. بدین منظور:

- کلیدهای Windows + R را زده و در پنجره Run، دستور msiexec /unregister را تایپ کرده و Enter را بزنید

- پس از بسته شدن پنجره، یک بار دیگر آن را باز کرده و این بار دستور msiexec /regserver را در آن اجرا کنید

در نهایت یک بار سیستم خود را ریاستارت کرده و پس از راه اندازی، مشکل را بررسی کنید.

 

اعطای مجوزهای مورد نیاز به پوشه نصب برنامه

روش دیگری که برای بسیاری از کاربران موفقیت آمیز بوده، اطمینان از داشتن مجوزهای لازم برای نوشتن داده های مورد نیاز در پوشه نصب است. همانطور که مشخص است، پیام خطا به یک پوشه خاص اشاره و اعلام می کند که نمی تواند تغییرات مورد نظر را در آن اعمال کند. بسیاری از کاربران گزارش داده اند که مشکل پس از اعطای مجوز Full Control به حساب های کاربری Administrators و Users حل شده است. برای این کار:

بر روی پوشه اصلی نصب برنامه راست کلیک کرده و Properties را بزنید. به عنوان مثال برای نصب آفیس در مکان پیش فرض آن، روی پوشه Microsoft Office در مکان C:\Program Files (x86) راست کلیک کنید (این پوشه معمولا هم نام با شرکت سازنده برنامه مورد نظر است).

در پنجره باز شده، به سربرگ Security رفته و دکمه Edit را بزنید

در پنجره جدید و در کادر Group or user names، روی حساب کاربری Administrators کلیک کرده و بررسی کنید که گزینه Full Control در قسمت پایینی آن، تیک خورده باشد

اعطای مجوز full controll به پوشه ها در ویندوز

این کار را برای حساب کاربری Users نیز تکرار کنید و سپس Apply و Ok را بزنید

در نهایت سیستم خود را ریاستارت کنید.

منبع : لینک
لینک کوتاه:     www.errorpedia.ir/s/195cc

مطالب مرتبط

نظر شما

لطفا نام و نظر خود را در فرم زیر وارد کرده تا در صورت تایید برای کاربران نمایش داده شود.




متن تصویر:

نظرات کاربران

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است