بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز رخ دادن خطای 0x00000028 را گزارش کرده اند. اگرچه ممکن است ارور 0x00000028 توسط یک ویروس ایجاد شود، اما این مورد به ندرت اتفاق می افتد و معمولا یکی از دلایل زیر باعث بروز مشکل 0x00000028 می شود:

  • آسیب دیدن پرونده های dll
  • حافظه رم ناکافی یا خراب
  • آپدیت نبودن ویندوز
  • ناسازگاری نرم افزار و ویندوز
  • داده های خراب، نامناسب یا مفقود شده رجیستری

این خطا به صورت یک صفحه آبی رنگ که اصطلاحا به آن ارور BSOD (صفحه آبی مرگ) یا خطای Stop می گویند، نمایش داده می شود که گاهی اوقات با کد Corrupt_Access_Token نیز همراه است. طبق گزارشات کاربران، خطای صفحه آبی 0x00000028 در هر زمان و هر موقعیتی نظیر هنگام بوت شدن سیستم، هنگام باز کردن نرم افزار ها و یا هنگام انجام برخی تغییرات در سیستم ظاهر می شود.

اگرچه پیام همراه خطا ادعا می کند که سیستم برای کنترل کردن مشکل، نیاز به راه اندازی مجدد دارد، اما به احتمال زیاد ریاستارت کردن سیستم مشکلی را حل نمی کند؛ زیرا همانطور که اشاره کردیم، مسئله توسط برخی از خرابی های سیستم ایجاد می شود. در ادامه مطلب، روش های رفع خطای 0x00000028 را در نسخه های محتلف ویندوز از جمله ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10 تشریح کرده ایم که در بسیاری در به حل مشکل کارساز بوده اند.

 

 

رفع ارور 0x00000028


انجام Clean Boot

انجام یک بوت تمیز می تواند در شناسایی علت خطا مفید باشد. این مشکل می تواند ناشی از برنامه های شخص ثالث یا فرآیندهای راه اندازی ویندوز باشد. غیرفعال کردن تمام این فرآیندها و سپس فعال کردن مجدد یکی یکی آنها می تواند منبع خطا را مشخص کند. این مراحل را دنبال کنید:

- در کادر جستجوی ویندوز عبارت msconfig را تایپ کرده و از لیست System Configuration را باز کنید

- در پنجره باز شده به سربرگ Services بروید

- تیک Hide all Microsoft services را بزنید و دکمه ی Disable all را کلیک کنید

پنجره System Configuration و سربرگ Services

- دکمه های Ctrl + Shift + Esc را همزمان بفشارید و در پنجره Task Manager به سربرگ Startup بروید

- حال بر روی تمامی موارد موجود در لیست یکی یکی کلیک کرده و Disable را بزنید

سربرگ Startup پنجره Task Manager

- Task Manager را بسته و بر روی Ok در پنجره System Configuration کلیک کنید

- در نهایت سیستم خود را ریاستارت کنید

در صورتی که خطا ظاهر نشد، نشان دهنده ی وجود مشکل در یکی از برنامه های نصب شده در ویندوز است. برای شناسایی برنامه، می توانید در سربرگ Services پنجره System Configuration یکی یکی سرویس ها و برنامه ها را فعال (Enable) کنید. ظاهر شدن دوباره خطا بعد از فعال سازی دوباره یکی از سرویس ها، نشان دهنده وجود مشکل در آن برنامه است. در صورت مشخص شدن برنامه مشکل دار، آن را از سیستم خود حذف کنید.



به روز رسانی ویندوز

قدیمی بودن سیستم عامل یا نرم افزارهای نصب شده ممکن است منجر به نمایش این خطا شوند. بنابراین، شما باید به روز رسانی آن ها را مد نظر خود قرار دهید:

در صورتی که از ویندوز 10 استفاده می کنید:

- در کادر جستجوی ویندوز، عبارت update را تایپ کرده و در لیست بر روی Check for updates کلیک کنید

- سپس در پنجره باز شده دکمه ی Check for updates را بزنید و منتظر بمانید

به روز رسانی ویندوز 10

در صورتی که از نسخه های قدیمی تر ویندوز استفاده می کنید:

- در کادر جستجوی ویندوز عبارت update را تایپ کرده و در لیست Windows Update را انتخاب کنید

- سپس در پنجره باز شده دکمه ی Check for updates را بزنید و منتظر بمانید



استفاده از ابزار System File Checker

System File Checker یا SFC یک ابزار مفید است که فایل های سیستمی خراب شده را شناسایی و تعمیر می کند. از این رو، SFC ممکن است بتواند خطای مورد نظر را حل کند. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید :

- دکمه های Windows + S را همزمان بفشارید و در پنجره باز شده عبارت cmd را وارد کنید، بر روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید

- در پنجره باز شده عبارت sfc /scannow را وارد کنید و Enter را بزنید

اجرای دستور sfc

- تا پایان یافتن عملیات منتظر بمانید (ممکن است حدود نیم ساعت طول بکشد) و در صورتی که پیام مبنی بر تعمیر فایل های خراب ظاهر شد، Command Prompt را ببندید و سیستم خود را ریست کنید و پس از بالا آمدن ویندوز برنامه مورد نظر خود را دوباره اجرا کنید



اجرای دستور DISM

- سیستم خود را به اینترنت متصل کنید

- در کادر جستجوی ویندوز، cmd را تایپ کرده و در لیست نتایج بر روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید

- در پنجره Command Prompt، دستور زیر را تایپ کنید و Enter را بزنید:

DISM /Online/ Cleanup-Image /RestoreHealth

در نهایت برای اعمال تغییرات سیستم خود را ریاستارت کنید.



استفاده از ابزار Check Disk

- دکمه های Windows + s را بفشارید، cmd را در پنجره باز شده تایپ کرده، بر روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید

- حال در پنجره باز شده عبارت chkdsk /r را تایپ کرده و Enter را بزنید

- ممکن است اجرای این دستور نیاز به ریاستارت کردن ویندوز داشته باشد. در صورت مواجه شدن با پیامی مانند عکس زیر، سیستم خود را ریاستارت کنید

اجرای دستور check disk در ویندوز

حال فرآیند بررسی هارد دیسک شروع شده و در صورت یافتن هر نوع مشکلی در هارد دیسک، آن را برای شما لیست و در صورت امکان تعمیر می کند. پس از اتمام فرآیند، سیستم خود را ریاستارت کرده و حل شدن یا نشدن مشکل را بررسی کنید.



اسکن کردن رجیستری با CCleaner

پیام خطای userdata.dll می تواند ناشی از نامعتبر بودن داده های رجیستری های مربوط به کاربر باشد. بنابراین اسکن رجیستری با یک ابزار معتبر ممکن است این ارور را برطرف کند. نسخه رایگان CCleaner جزء مهمترین پاک کننده های رجیستری است که می توانید از این لینک دانلود کنید. پس از دانلود و نصب برنامه، آن را باز کرده و به صورت زیر عمل کنید:

- از پنل چپ Registry را بزنید

- تیک تمامی گزینه های موجود را زده و دکمه Scan for Issues را بزنید

- پس از اتمام اسکن، دکمه Fix selected Issues را بزنید

- حال پنجره ای باز می شود که پرسیده است آیا می خواهید از رجیستری خود نسخه پشتیبان بگیرید یا نه؟ بنابر ترجیح خود یکی از دکمه های Yes یا No را بزنید

- در نهایت دکمه Fix All Selected Issues را بزنید تا مشکلات موجود در رجیستری تعمیر شوند



برچسب ها : BSOD
منبع : لینک
لینک کوتاه:     www.errorpedia.ir/s/1e224

مطالب مرتبط

نظر شما

لطفا نام و نظر خود را در فرم زیر وارد کرده تا در صورت تایید برای کاربران نمایش داده شود.




متن تصویر:

نظرات کاربران

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است