به نظر میرسد کد خطای Google Play 491 به هیچ دلیل خاصی ظاهر می شود. اگر چه توضیحات خاصی برای خطا وجود ندارد، برخی از موارد ممکن است که باعث این خطا در Google Play تلفن Android شما شود. این موارد عبارتند از :

  • Google Play شامل داده هایی است که اصطلاحا خراب شده اند
  • حساب کاربری گوگل شما دچار مشکل شده است
  • تنظیماتی در تلفن شما وجود دارد که با Google Play شما ناسازگار است

به هر دلیلی که این ارور برای شما رخ دهد، راه حل هایی برای خلاص شده از این ارور وجود دارد که در ادامه بیان می شوند.


1. ریست کردن تلفن

وقتی خطای 491 را در تلفن یا تبلت Android خود مشاهده میکنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را دوباره راه اندازی کنید. برای راه اندازی مجدد گوشی یا تبلت خود، دکمه پاور گوشی خود را فشار دهید. در بعضی موارد، خطا 491 پس از راه اندازی مجدد تلفن یا تبلت خاتمه خواهد یافت.

 

2. پاک کردن داده و کش Google Play

- تنظیمات گوشی خود را باز کنید و Apps و یا Applications را انتخاب کنید

- از لیست Google Play Service و Google Play Store را بیابید

- بر روی هر کدام از آن ها کلیک کرده و Clear Data و Clear Cache را بزنید

پاک کردن داده و کش google play

- حال Google Play خود را باز کرده و اقدام به نصب یا آپدیت دوباره نرم افزار مورد نظر خود کنید

 

3. حذف کردن آپدیت های Google Play

مسیرهای زیر را در تلفن خود دنبال کنید و پس از آن تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید.

Settings > Apps > Google Play Store > Uninstall Updates

Settings > Apps > Google Play Service > Uninstall Updates

حذف کردن به روزرسانی های google play

 

4. Google Account خود را حذف کنید

- از طریق تنظیمات تلفن خود، Account را انتخاب کنید

- حساب کاربری گوگل خود را انتخاب کنید و Remove Account را انتخاب کنید

- تلفن خود را راه اندازی مجدد کنید

- پس از راه اندازی تلفن، حساب کاربری گوگل خود را دوباره ایجاد کنید

حذف حساب کاربری گوگل

 

5. ریست کردن تنظیمات Google Play

- تنظیمات گوشی خود را باز کنید و Apps و یا Applications را انتخاب کنید

- بر روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید و Reset app preferences را بزنید و Reset App را بزنید

ریست کردن تنظیمات google play

 

6. حذف کردن APN

- مسیر Settings > Network Connection > > More networks > Mobile networks را دنبال کنید

- بر روی Access Point Names بزنید

- بر روی access points انتخاب شده بزنید

- اگر در Proxy و Port مقداری وارد شده بود، APN انتخاب شده را حذف کنید

ویرایش کردن apn در اندروید

 

7. ریست فکتوری کردن تلفن

اگر روش های فوق نتوانند خطا 491 را رفع کنند، می توانید از راه اندازی مجدد کارخانه تلفن/تبلت Android خود استفاده کنید. تنظیم مجدد تلفن، تمام داده ها و تنظیمات دستگاه شما را حذف می کند، بنابراین مهم است که قبل از بازنشانی، نسخه پشتیبان کامل دستگاه خود را بسازید. برای این کار :

- ابتدا از داده های تلفن خود نسخه پشتیبان بگیرید

- از تنظیمات تلفن خود Backup & Reset را انتخاب کنید

- Factory data reset را بزنید

ریست فکتوری کردن تلفن

برچسب ها :
لینک کوتاه:     www.errorpedia.ir/s/e905c
منبع : http://www.fonepaw.com

مطالب مرتبط

نظر شما

لطفا نام و نظر خود را در فرم زیر وارد کرده تا در صورت تایید برای کاربران نمایش داده شود.




متن تصویر:

نظرات کاربران

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است