کاربران ویندوز بسیاری گزارش داده اند که پس نصب یک وسیله جانبی سخت افزاری به سیستم خود با این ارور مواجه شده اند. این ارور نشان دهنده وجود مشکل در سخت افزار یا درایور سخت افزار مورد نظر است. در ادامه مطلب روش هایی را بیان میکنیم که به رفع مشکل می تواند کمک کند.

1. اسکن سیستم با دستور SFC

گاهی اوقات ویروس ها میتوانند فایل های مربوط به تنظیمات سخت افزار و درایورها را بازنویسی کنند. در اینگونه مواقع System File Checker می تواند این مشکلات را یافته و برطرف کند. برای انجام این کار :

- در کادر جستجوی ویندوز عبارت cmd را تایپ کنید و از لیست بر روی Command Prompt راست کلیک کنید و Run as adminstrator را بزنید

- در پنجره باز شده عبارت sfc /scannow را تایپ کنید و Enter را بزنید

sfc on command prompt

- پس از اتمام فرایند اسکن پنجره cmd را ببندید و دوباره اقدام به تست وسیله جانبی خود کنید

برای تعمیر کردن فایل های رجیستری خراب ویندوز خود می توانید از برنامه هایی نظیر CCleaner استفاده کنید.

 

2. استفاده از Troubleshooter سخت افزار و وسایل جانبی

- از طریق منوی استارت وارد کنترل پنل شوید و بر روی Troubleshooting کلیک کنید (دقت کنید که View by در گوشه بالا سمت راست بر روی Large icons باشد)

troubleshooting in control panel

- از پنل چپ بر روی View all کلیک کنید و سپس Hardware and Devices را انتخاب کنید

troubleshooting hardware and devices

- حال در پنجره باز شده مراحل را دنبال کنید تا زمانی فرایند اسکن و تعمیر تکمیل شود

 

3. آپدیت کردن درایور وسیله مورد نظر

قدیمی بودن درایورها می تواند باعث این خطا در ویندوز شود. بنابراین به روز رسانی درایور می تواند به حل مشکل کمک کند. وسیله جانبی خود را به سیستم متصل کنید و :

- دکمه های Windows + X را همزمان بزنید و از لیست بر روی Device Manager کلیک کنید

- حال بر روی گروه وسیله مورد نظر خود کلیک کنید تا باز شود و سپس بر روی نام وسیله جانبی راست کلیک کنید و Update Driver Software را بزنید (دقت کنید که باید به اینترنت متصل باشید)

 

4. نصب دوباره درایور

در صورتی که به روزرسانی درایور به حل مشکل کمک نکرد، پاک کردن و نصب دوباره درایور برای حل تمامی خرابی های درایور می تواند مفید باشد. برای این کار :

- دکمه های Windows + X را همزمان بزنید و از لیست بر روی Device Manager کلیک کنید

- حال بر روی گروه وسیله مورد نظر خود کلیک کنید تا باز شود و سپس بر روی نام وسیله جانبی راست کلیک کنید و Uninstall را بزنید

- سیستم خود را ریست کنید و پس از راه اندازی دوباره سیستم، درایور مورد نظر را دوباره نصب کنید. می توانید آن را از وب سایت سازنده وسیله و یا از طریق وب سایت مایکروسافت دانلود کنید.

 

5. سیستم خود را Restore کنید

گاهی اوقات نصب یک نرم افزار می تواند باعث به هم خوردن تنظیمات مربوط به ویندوز شود. بنابراین بازگرداندن ویندوز به قبل از نصب آن برنامه و به یک نقطه مناسب می تواند به حل این قبیل مشکلات کمک کند. 

- دکمه پاور سیستم خود را بفشارید و نگه دارید تا زمانی که پیام Automatic Repair ظاهر شود

- حال به مسیر Troubleshoot > Advanced options > System Restore بروید و سپس رمز عبور خود را وارد کنید

- حال بر روی Next کلیک کنید و نقطه بازگردانی مورد نظر خود را انتخاب کنید و باقی دستورالعمل ها را دنبال کنید تا سیستم شما Restore شود

- پس از تکمیل فرآیند دوباره اقدام به تست وسیله مورد نظر کنید

 

6. به روز رسانی ویندوز با استفاده از Windows Update

- در کادر جستجوی منوی استارت عبارت windows update را تایپ کنید و سپس از لیست Windows Update یا Windows Update setting را انتخاب کنید

- در پنجره باز شده check for updates را بزنید تا فرایند به روز رسانی سیستم شما آغاز شود (باید به اینترنت متصل باشید)

check for updates

- پس از اتمام به روز رسانی سیستم خود را ریست کنید و پس از راه اندازی مجدد وسیله جانبی خود را تست کنید

منبع : www.windowsreport.com

مطالب مرتبط

نظر شما

لطفا نام و نظر خود را در فرم زیر وارد کرده تا در صورت تایید برای کاربران نمایش داده شود.




متن تصویر:

نظرات کاربران

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است