کاربران زیادی ارور The disk you inserted was not readable by this computer را پس از اتصال یک درایو خارجی به کامپیوتر مک خود مشاده کرده اند. بعضی از این کاربران گزارش می دهند که این مسئله با هر دستگاه USB که به سیستم خود متصل می کنند اتفاق می افتد، در حالی که بعضی دیگر تنها با یک درایو مشکل دارند. در اغلب موارد این موضوع در MacOS High Sierra اتفاق می افتد اما گزارش هایی نیز در مورد نسخه های مختلف Mac OS X وجود دارد.

چندین سناریو نسبتا رایج وجود دارد که این پیام خطای خاص را منجر می شود:

  • خرابی هارد دیسک
  • دیسک درست فرمت نشده است
  • اشکال در نرم افزار هارد دیسک های WD

در ادامه روش هایی برای برطرف کردن این مشکل ارائه می دهیم.

1. اطمینان از سالم بودن هارد دیسک

شما می توانید یک درایو معیوب را فقط با وصل کردن یک درایو خارجی دیگر به کامپیوتر Mac خود شناسایی کنید. می توانید این کار را با یک فلش یا یک هارد اکسترنال دیگر انجام دهید، فقط اطمینان حاصل کنید که درایو دوم دارای یک سیستم فایل مشابه با درایو مشکل دار باشد.

اگر خطایی مشابه با درایو دیگر دریافت نکردید و در Finder به طور معمول ظاهر می شود، می توانید نتیجه بگیرید که مشکل از کامپیوتر MAC شما نیست. مشکل احتمالا مربوط به درایو خارجی است که خطا را نشان می دهد.

در صورتی که با هر درایو خارجی فقط با همین پیغام خطای مشابه روبرو می شوید، مستقیما به روش چهارم پرش کنید. در غیر این صورت، راه حل های زیر را به ترتیب امتحان کنید.

 

2. استفاده از Disk Utility

- هارد خارجی مورد نظر را به سیستم خود متصل کنید و پس از مشاهده خطا، ignore را بزنید تا پیام خطا رد شود

- در Launchpad عبارت disk را تایپ کنید و Disk Utility را انتخاب کنید

- در Disk Utility، بر روی درایو مورد نظر خود کلیک کنید و از نوار بالا First Aid را بزنید

first aid در disk utility

- حال تا زمان اتمام عملیات منتظر بمانید. در صورتی که پیام مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات ظاهر شد، سیستم خود را ریاستارت کنید و دوباره هارد خود را امتحان کنید.

ممکن است با پیام First Aid process has failed روبرو شوید که در این صورت به روش بعدی بروید.

 

3. فرمت کردن هارد خارجی به FAT32

یکی از دلایل عمده مشاهده این ارور این است که سیستم فایل هارد مورد نظر دارای فرمت NTFS است که توسط ویندوز مایکروسافت استفاده می شود. در صورتی که هارد مورد نظر قبلا توسط سیستم عامل ویندوز استفاده شده است، به احتمال خیلی زیاد مشکل از همین سیستم فایلی است که سیستم عامل مک نمی تواند از آن استفاده کند. این مشکل به راحتی قابل حل است. اما باید توجه کنید که روشی که در ادامه بیان می کنیم باعث می شود که تمامی داده های موجود در هارد دیسک شما پاک شوند.

- هارد خارجی مورد نظر را به سیستم خود متصل کنید و پس از مشاهده خطا، ignore را بزنید تا پیام خطا رد شود

- در Launchpad عبارت disk را تایپ کنید و Disk Utility را انتخاب کنید

- در Disk Utility، بر روی درایو مورد نظر خود کلیک کنید و از نوار بالا Partition را بزنید

- حال در منوی Partition، در قسمت Volume Scheme، شماره پارتیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید

- سپس Format که در قسمت Volume Information قرار دارد را بزنید و MS-DOS (FAT) را انتخاب کنید

partition در disk utility

- در نهایت برای تایید پردازش Apply را بزنید و بر روی Partition کلیک کنید تا پردازش شروع شود

 

4. حل مشکل Clover Bootloader

در صورتی که از سیستم عامل مکینتاش MacOS 10.13.x High Sierra به همراه Clover Bootloader استفاده می کنید، شما با یک باگ سیستمی مواجه شده اید که کاربران زیادی را گرفتار کرده است. تعداد زیادی از کاربران گزارش داده اند که این مسئله پس از نصب یک پچ حل شده است. اما به یاد داشته باشید که این پچ توسط توسعه دهندگان مستقل که هیچ ارتباطی با اپل ندارند ساخته شده است.

توجه : این اشکال فقط در صورتی رخ خواهد داد که از MacOS 10.13.x High Sierra با Clover Bootloader استفاده کنید. اگر با این مسئله در سایر نسخه های MacOS مواجه می شوید، مراحل زیر را انجام ندهید زیرا آنها برای شما قابل اجرا نیستند.

- بر روی این لینک کلیک کنید و پچ مورد نظر را دانلود کنید و آن را باز کنید

- سپس از طریق Finder، به مسیر MacOS > System > Extensions بروید

- حال فایل با فرمت .kext موجود در پوشه پچ را به درون پوشه Extensions انتقال دهید (می توانید آن را درگ اند دراپ کنید)

انتقال فایل پچ به پوشه extensions

- پس از آن ترمینال را باز کنید (میتوانید Terminal را جستجو کنید) و دستورات زیر را به ترتیب در آن تایپ و اجرا کنید:

sudo chown -R 0:0 /Library/Extensions/AppleAHCIPort.kext && sudo chmod -R 755 /Library/Extensions/AppleAHCIPort.kext
sudo touch /System/Library/Extensions && sudo kextcache -u /

- پس از اجرای دستورات بالا، سیستم خود را ریاستارت کنید و دوباره هارد مورد نظر خود را امتحان کنید

منبع : http://appuals.com

مطالب مرتبط

نظر شما

لطفا نام و نظر خود را در فرم زیر وارد کرده تا در صورت تایید برای کاربران نمایش داده شود.




متن تصویر:

نظرات کاربران

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است